وحید سلمانی
ویولن
متولد
سوابق و فعالیت های موسیقیایی
تاریخچه هنری وحید سلمانی :
وحید سلمانی فارغ التحصیل کارشناسی حسابداری می باشد که فعالیت هنری خود را از سال 1370 در رشته ساز ویولن آغاز نمود.
در ابتدا دوره های مقدماتی کلاسیک غربی را نزد جناب نورانیان فراگرفت و دوره های کلاسیک ایرانی را نزد ایشان و جناب مهندس توجه تلمذ نمود .
در سال 1374 با اجرای اولین کنسرت آموزشی در حوزه هنری اصفهان و تحسین و استقبال بی نظیر دیگر اساتید ، پا به دوران جدیدی نهاد. با شرکت در ارکستر سروش اصفهان به سرپرستی جناب مهندس توجه در سال 1376 با چگونگی تنظیم و هارمونی در ارکستر آشنا گردید. پس از اتمام دوره های آموزشی موسیقی ایرانی و ردیف های استاد ابوالحسن صبا مدتی نزد جناب برجیان در مورد گوشه های آوازی تلمذ نمود . پس از فراگیری دوره های اصیل ایرانی قصد کسب تجربه در زمینه کلاسیک نمود . توسط یکی از دوستانش به جناب رحیمیان در تهران معرفی شد. مدت 6 سال نزد ایشان به فراگیری رپرتوارهای کلاسیک مانند باخ ، سیتز و کروتزر پرداخت . این 6 سال پر شورترین دوران آموزش در زندگیش محسوب می شود .از دیگر افتخاراتی که برای ایشان به جا مانده ، دیدار کوتاهی بود که با زنده یاد استاد پرویز یاحقی داشت و در همان دیدار نکات ظریف و تکنیکهای مخصوص استاد در گوشه های آوازی و ضربی را فراگرفت که تاثیر به سزایی در نحوه اجرای قطعات و شیرین نوازی سازش داشت .
فعالیت تدریس ایشان از سال 1380 در آموزشگاه عرفان آغاز گردید و در موسسات دیگری چون غریب آوا ، نیلوفر آبی ، فریاد اندیشه ، ادیب برومند ، اهورا ، آوای صبا ، سپاهان سینا ، تاج اصفهانی ، مکتوب نخست ، بسته نگار و حوزه هنری استان اصفهان تا به حال ادامه داشته است.
وی با سبک نوین و شیوه های جدید آموزش و با استفاده از رپرتوارهای بین المللی و استفاده از شیوه های اساتید معروف دنیا مانند هایفتز، یهودی مینوهین وماکسیم ونگرف توانسته گام موثری دربالا بردن سطح عملی نوازندگی در استفده بهتر از انگشتان جهت اجرای قطعات سرعتی و استفاده بهینه از آرشه برای ایجاد حالتهای مختلف بردارد .
از برنامه های اجرایی ایشان می توان به موارد زیر اشاره نمود :
1- شرکت در ارکستر سروش اصفهان در سال 76 به مدت 3 سال
2- اجرای قطعاتی در موسیقی فیلم غریب آشنا
3-اجرای موسیقی فیلم فصلی دیگر
4- همکاری با ارکستر ملی سپاهان به مدت 3 سال
5- تنظیم آهنگ قطعات ارکستر حافظ و سولیست ویولن آن
6- شرکت در گروه منتخب زنده رود به مدت 5 سال و اجرای کنسرتهای متعدد در فرهنگسرای ارسباران تهران
7- نوازندگی ویولن اول و دوم در آلبوم فریاد بی حاصل با صدای مرتضی صالحی در سال 1385 و شب آرزو با صدای احمد کامیاردر سال 1386
8- کنسرت مایستر و سولیست ارکستر مهرآهنگ در سال 1389 در سالن استاد فرشچیان اصفهان .
9 - کنسرت مایستر ارکسترمجلسی خورشید ازسال 1389 درسالن فرهنگسرای خورشید اصفهان
10-سرپرست ،آهنگساز و رهبر ارکستر خاطره.
نمونه کارهای ویدئویی